ریمپ پیکاپ
نوشته شده توسط : nima

ما در این مقاله از خودرو ریچ تولید شده کمپانی دانگ فنگ خواهیم گفت که چه مزایا و معایبی دارد. آیا این خودرو قدرت ریمپ و تغییرات ایچاد شده در ریمپ را دارد؟ آیا باریمپ این خودرو باعث ایجاد کشش و توان بیشتر خواهد شد. در ادامه این مقاله از فرایند ریمپ ماشین خواهیم گفت که حتی برای خودرو ضرر دارد یا خیر. در ادامه این مقاله با ما همرا باشید.

آشنایی با خودروی ریچ

خودروی ریچ Rich Pickup محصولی از شرکت دانگ فنگ می باشد. این خودرو از سال ۹۳ کم کم جایگزین نیسان پیکاپ پارس خودرو شد.  خودروی ریچ با ایسیو چینی دلفی MT22U عرضه شده است. متاسفانه این ECU با شرایط آب و هوایی ایران و بنزین مورد استفاده کالیبره نشده است. به همین دلیل شاهد مشکلاتی هستیم که در ادامه ذکر خواهد شد.

از ایرادات اصلی پیکاپ ریچ مصرف بالای سوخت آن است.  همچنین توان ریچ نسبت به نیسان پیکاپ ضعیف تر است. هویت اصلی این خودرو از دانگ فنگ موتورز چین نشات می گیرد که به عنوان شریک تجاری نیسان به حساب می آید.

در خودروی ریچ، کیفیت قطعات بسیار پایین بوده. نمایندگی ریچ، سرویس دهی مناسبی برای گلایه های دارندگان خودروی ریچ ارائه نمی دهد.

ابهام در طراحی موتور ریچ توسط نیسان

 دانگ فنگ ریچ بر اساس پلتفرم آلفا نیسان پیکاپ D22 طراحی شده و از لحاظ طراحی داخلی و خارجی نیز از همان خودرو الگو گرفته است. گفته می شود در موتور ZG24 از تکنولوژی نیسان استفاده شده. اما متاسفانه شاهد هستیم که این موتور نسبت به موتور اصلی نیسان پیکاپ با کد KA24DE حدود ۲۵ اسب بخار ضعیف تر است.  جای سوال است که چرا نیسان باید ده سال بعد از ارائه یک موتور ۱۶۰ اسب بخاری، موتوری ۱۳۵ اسبی را برای دانگ فنگ طراحی کرده باشد؟!

 

ریمپ  خودرو چیست ؟

ریمپ ای سی یو فرآیندی نرم افزاری ( باز نویسی کدهای کامپیوتر یا ایسیو خودرو ) است که توسط مهندس تعمیرکار ECU بر روی خودرو اعمال می شود تا یکسری قابلیت به خودرو اضافه شود یا یکسری محدودیت برداته شود نظیر : رفع تاخیر پدال گاز ، حذف سنسور دوم اکسیژن ، حذف کاتاف و …

ریمپ برای خودرو مفید است یا مضر ؟

بستگی به شخصی دارد که این فرآیند را بر روی ECU خودروی شما انجام میدهد . معمولا بسیاری از افراد تازه کار با استفاده از یک دامپ آماده ( فایل ریمپ ایسیو آماده ) کار ریمپ کردن را انجام می دهند که بدون در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی منطقه و دیگر شرایط خودرو است . در نتیجه خودرو آسیب می بیند . ولی ریمپر های حرفه ای این شرایط را در نظر می گیرند و به خودرو آسیبی وارد نمی شود .

 





:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: